10 przykazań Unimoto [z lotor.com.pl]
I. Trasa wyścigu biegnie od linii startu do linii wyznaczającej 100 stóp (30,48 m). Zwycięzcą będzie ten, kto osiągnie najlepszy czas w swojej klasie, pod warunkiem że od startu do mety nie spadnie z pojazdu.
II. Trasa musi mieć podłoże naturalne (trawa, ziemia, pole). Kierowca pokonuje ją na jednym kole. Tor może być przygotowany, wyrównany i ubity maszynowo, trawa może być skoszona.
Niestety przejazd tego zawodnika zakończył się bardzo groźnie wyglądającym wypadkiem, po którym, w oczekiwaniu na powrót karetki, zawody zostały przerwane na około godzinę. Natomiast niemiecki zawodnik miał operowany złamany obojczyk.
III. Silnik musi mieć co najmniej 5 lat.
IV. Silniki muszą pochodzić z seryjnej produkcji, bez modyfikacji zwiększających ich moc. Napęd pojazdu może składać się z więcej niż jednego silnika. Nie dopuszcza się stosowania dwóch i więcej różnych rodzajów silników w jednym pojeździe (np. silnik spalinowy + elektryczny).
V. Pojazd unimoto nie może być dłuższy jak 2438 mm i szerszy niż 1219 mm.
VI. Wyścig odbywa się w kategoriach:
- napęd elektryczny
- do 400 cm3
- do 750 cm3
- powyżej 750 cm3
- silnik rakietowy, odrzutowy, pneumatyczny – pod warunkiem spełnienia zasad zawartych w punkcie VII oraz po konsultacji z organizatorem zawodów.
VII. Pojazd musi być zaopatrzony w mechanizm odcięcia zapłonu w razie upadku kierowcy (tzw. zrywka). Musi ona znajdować się w takim miejscu by zadziałała natychmiast po oderwaniu ręki od kierownicy.
VIII. Pojazd musi mieć funkcjonujący układ hamulcowy. Kask i odzież ochronna są wymagane. Zaleca się używanie ochraniaczy.
IX. Podczas przejazdu żaden element nie może dotykać podłoża przed tylną osią pojazdu.
X. Na pojeździe Unimoto nie można montować elementów które w trakcie wyścigu mogłyby zmienić swoje położenie i zakłócić działanie instrumentów służących do pomiaru czasu przejazdu.
"Może ucieczka nie rozwiąże problemów, ale powoli odpocząć od rzeczywistości, której mam dość."
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz